MC-Kørekort - sammen med:

Kampagnepris på lovpakken - indtil 29. februar:

Kr. 8888.-

Se mere på prislisten

Her er skolens MC'er - bedre bliver det næsten ikke !

Regler for MC:

Fra 2013 er MC'er opdelt i 3 klasser i forhold til kørekort:

Klasse A1: "Start-klassen for de yngste": 125 cm3 motorcykler på maks. 15 hk (11kw). Alderskrav: 18 år, du må altså KUN erhverve kørekort til A1 når du er 18. 125 cm3-motorcykler over 15 hk skal drosles med et godkendt kit og synes derefter som maks. 15 hk.

Klasse A2: "Mellemklassen med "Rigtige Motorcykler for dem på 20" - Alle mc'er over 125 cm3 der har maks. 48 hk (35 kw). Ingen kubikbegrænsning. Motorcykler på over 48 hk kan drosles med godkendt kit og et syn. Dog kan de maks. yde 96 hk uden droslingen. 200 hk ned til 48 duer altså ikk... Men reelt kan enhver Harley (minus V-rod) drosles så man kan køre dem fra man er 20 år !
Opgradering fra A1 kun med en køreprøve, ingen undervisningskrav, dog SKAL der gå 2 år fra udstedelsesdato på A1.

Klasse A: "Den ubegrænsede klasse" - Alle MC'er over 48 hk. Alderskrav 24 år eller opgradering fra A2 når man er fyldt 22 og har kørt i 2 år siden udstedelsesdato på A2. Er du fyldt 24

Undervisningsforløb:

Reglerne for forløb er i princippet som bil.

Der er dog kun lovkrav om 13 lektioner i trafik. Bil er 16. Køreteknisk kursus er udviddet til 5 lektioner og der kører vi også med sidevogn da kørekortet også gælder til sidevogn.

Teoriprøve som bil med 25 billeder med 3-4 spørgsmål. 20 billeder skal være helt rigtige.

Køreprøven starter på bane med 5 øvelser, der er øvet på Køreteknisk Anlæg. Efter banen der tager 5-8 minutter, køres en varieret tur i trafik på mindst 25 minutter. En U-vending på smal vej er lagt ind.

Køreprøverne er ens uanset om det er A1, A2 eller A man søger.

Hvordan angriber vi det?

De fleste elever ønsker et motorcykelkørekort inden for en overskuelig tid.

Derfor samarbejder vi i et netværk med 6 andre MC-skolers afdelinger under DriveTrafik-MC.
Der er aftenhold fra februar til december og intensive hold i højsæsonen, når der samles et mindre hold der kan mødes hver dag i en kortere periode - typisk 3 uger.

Og så giver vi ekstra rabat hvis du melder 2 andre på kr. 1000.- til hver !

Ring i dag og snak med Søren på 41 96 42 42